vrijdag 20 december 2013


onder vrienden
een jaar is zomaar weer voorbij gegaan
we laveerden tussen dag en week en maand
en wanneer de wind ons tegenzat
legden we in gedachten aan
rustten uit op elkaars schouder
zeilden - jaren ouder - 
op het getij van gisteren
naar de haast van vandaag
een jaar is weer ten volle uitgebuit
en toch heb ik geen tijd gehad
voor een goed gesprek
een samenzijn
wat glazen wijn
in een warm vertrek
ontmoeting in de stad
 
een jaar, opeens zomaar verstreken
en denk nu niet dat ik je ben vergeten
je angst, je pijn, de tegenzin,
je vreugde en verdriet
al zie of hoor je mij dan niet
je woont, bepakt, toch bij me in
hier mag je je bagage stallen
tegen het behang op gaan
en als je moe bent van het vallen
help ik je weer op te staan

 
Uit: Terug die tijd, Poëzie, 2005
Uitgeverij Conserve, nu beheerd door Uitgeverij In de Knipscheer

Copyright 2004 © Giselle Ecury
Citeren mag, maar dan wel graag met mijn naam erbij :-)
 
 

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten